Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Evolution of markups: The case of the Czech Republic
Jurišta, Jakub ; Bajgar, Matěj (vedoucí práce) ; Petřík, Theodor (oponent)
Tato práce má za úkol zprostředkovat přehled o obchodních přirážkách v České republice. Většina výzkumu byla provedena ve Spojených státech amerických a významná část ze zbylých studií byla provedena globálně. Avšak globální studie nemají vysoce kvalitní data pro určení trendu některých zemí. Hlavním objevem je zvyšující se průměrná obchodní přirážka, na kterou mají největší vliv firmy z horních percentilů, které vidí výrazný nárůst jejich obchodních přirážek. Tudíž, u většiny firem nenastává žádný nárůst obchodních přirážek. Zároveň je také řečeno, že tento trend se vyskytuje u všech odvětví a nejen u některých. My používáme vysoce kvalitní data, která pokrývají všechny firmy v České republice. Za použití produkční metody odhadujeme obchodní přirážky pro 55 869 firem ze 74 odvětví od roku 2012 do roku 2020. Cílem je ukázat obchodní přirážky na třech úrovních a určit, či je definovaný trend stejný jako český. Tato práce je jedna z prvních studií, které využívá vysoce kvalitní data mimo Spojené státy americké a abychom měli přehled o skutečném evropském trendu, více takovýchto studií by se měly uskutečnit pro ostatní státy. Klasifikace JEL D21, D23, L10, L11, L22 Klíčová slova obchodní přirážky, produkční metoda, konkurence, tržní síla Název práce Vývoj obchodních přirážek: Případ České republiky...
Mediální výchova na školách - kriticko-analytický či produkční přístup
Ročňák, Jakub ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Cílem předkládané práce, jež nese název "Mediální výchova na školách - kriticko- analytický či produkční přístup", je na teoretickém základu, jenž ukotvuje rámec našeho zájmu, zmapovat aktuální stav praxe mediální výchovy na vzorku středočeských gymnáziích. Naší snahou je v teoretické části poskytnout čtenářům rozsáhlejší vhled do problematiky mediální gramotnosti jako cíle mediální výchovy, postihnout stručně historii vývoje pohledu na úlohu mediální výchovy, stejně jako prozkoumat, jakým způsobem je mediální výchova začleněna v rámci českého systému sekundárního vzdělávání a reflektovat formy její možné realizace. V neposlední řadě má práce popsat a přiblížit dva základní přístupy k výuce mediální výchovy, jejichž prostřednictvím má tato směřovat k rozvoji mediální gramotnosti a jež jsou obsaženy v samotném názvu práce. Výzkumu vedeného kombinací dotazníkového šetření a rozhovorů s pedagogy využíváme jako prostředku přemostění mezi stanovenou teorií a obrazem skutečné praxe. Výzkumná část si tak bere za cíl především poskytnout rámcový vhled do současné praxe vyučování mediální výchovy na středočeských gymnáziích a skrze interpretaci hlavních postřehů poukázat alespoň na základní problematické body, s nimiž se při realizaci mediální výchovy musí pedagogové potýkat.
Analýza projektu MF DNES: studenti čtou a píší noviny
Doskočilová, Lenka ; Sládková, Hana (vedoucí práce) ; Lysoňková, Lenka (oponent)
Práce se zabývá analýzou projektu na podporu mediální gramotnosti studentů středních škol. Je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy související s mediálním vzděláváním, jeho současný stav v České republice a také ukotvení mediální výchovy v kurikulárních dokumentech. Blíže jsou rozvedeny dva hlavní přístupy k rozvoji mediální výchovy. V praktické části práce je představena historie a současnost organizace, která stojí za vznikem projektu, včetně její stávající pozice na trhu. Detailněji je popsán samotný projekt, jeho pravidla, harmonogram, stejně jako jeho deklarovaný záměr. Krátce se práce zmiňuje o několika zahraničních projektech s podobnou tematikou, což projekt zasazuje do mezinárodního kontextu. Práce dále stručně analyzuje témata, jimiž se studenti v rámci projektu zabývali. Hlavním cílem práce je analýza studentských výstupů vypracovaných na jedno z témat zkoumaného ročníku projektu. Věnuje se těm příspěvkům studentů, které byly publikovány v tištěném deníku, a tedy utvářely mediální obraz projektu. Na závěr jsou interpretovány získané názory pedagogů středních škol a také studentů, kteří byli do projektu zapojeni.
Mediální výchova na školách - kriticko-analytický či produkční přístup
Ročňák, Jakub ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Cílem předkládané práce, jež nese název "Mediální výchova na školách - kriticko- analytický či produkční přístup", je na teoretickém základu, jenž ukotvuje rámec našeho zájmu, zmapovat aktuální stav praxe mediální výchovy na vzorku středočeských gymnáziích. Naší snahou je v teoretické části poskytnout čtenářům rozsáhlejší vhled do problematiky mediální gramotnosti jako cíle mediální výchovy, postihnout stručně historii vývoje pohledu na úlohu mediální výchovy, stejně jako prozkoumat, jakým způsobem je mediální výchova začleněna v rámci českého systému sekundárního vzdělávání a reflektovat formy její možné realizace. V neposlední řadě má práce popsat a přiblížit dva základní přístupy k výuce mediální výchovy, jejichž prostřednictvím má tato směřovat k rozvoji mediální gramotnosti a jež jsou obsaženy v samotném názvu práce. Výzkumu vedeného kombinací dotazníkového šetření a rozhovorů s pedagogy využíváme jako prostředku přemostění mezi stanovenou teorií a obrazem skutečné praxe. Výzkumná část si tak bere za cíl především poskytnout rámcový vhled do současné praxe vyučování mediální výchovy na středočeských gymnáziích a skrze interpretaci hlavních postřehů poukázat alespoň na základní problematické body, s nimiž se při realizaci mediální výchovy musí pedagogové potýkat.
Potenciální produkt. Ekonometrická aplikace v podmínkách ČR.
Kyncl, Jan ; Pánková, Václava (vedoucí práce) ; Bašta, Milan (oponent)
V této práci shrnuji několik přístupů k odhadu potenciálního produktu a z něj odvozené mezery výstupu včetně jejich výhod a nevýhod. Je provedena i vlastní aplikace dvou modelů na aktuální reálná data pro Českou republiku. Konkrétně jsou detailněji rozebrány a využity modely odhadu pomocí Hodrickova-Prescottova filtru a produkčního přístupu, které pro odhad potenciálního produktu využívá i ČNB. Tyto dva přístupy jsou vzájemně srovnány a je provedeno i mezinárodní srovnání s potenciálním produktem EU-15 a Rakouska. K tomu je využit odhad produkčním přístupem, který publikuje Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj. Srovnání poukazuje na shodný vývoj trendu, který byl odhadnut jednorozměrným i vícerozměrným přístupem. Dále ukazuje zpočátku odlišný vývoj trendu české produkční mezery oproti západním ekonomikám, který se podle dostupných indicií začíná v závěru sledovaného období podobat trendu vyspělých zemí Evropské unie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.